Свети Свештеномученик Теопемт и Теона – Крстовдан
|
Свети Пророк Михеј I
|
Света Преподобна Синклитикија
|
Света Преподобна Аполинарија
|
(Житија Светих за данас) |
Због Бога и душе невине девице Постадоше Христу верне следбенице. Насладе и раскош и смех оставише Ангелскоме свету душе узвисише; У телима слабим луче запаљене, Духом Светим душе дивно осветљене Вековима светле и пут указују, C ангелима светим на небу ликују. Аполинарија и Сиклитикија, У срцима вашим Дух Свети засија, Он вас и утврди, Он вас веде, учи, Он вас уневести и Христу обручи, Молите се за нас, чудне испоснице, Јунакиње храбре, бесмртне девице. |
РАСУЂИВАЊЕ |
![]() |
Плод, плод, и само плод тражи Господ од сваког живог дрвета што се човек зове. Добар плод је богољубиво срце, а зао плод је самољубиво срце. Све остало што човек има и ужива, као: положај, власт, част, здравље, новац, ученост — све је то само лишће на дрвету. „Свако дрво које не рађа добра рода, сијече се и у огањ баца“ (Мат. 3, 10). Чак и нехришћански народи ценили су добра дела више него лепе речи. Кудикамо више то мора бити правило за следбенике Христове. На једном сабору Атињана, на коме беху и изасланици шпартански, неки старац хођаше од клупе до клупе тражећи места да седне. Атињани му се подсмеваху и места му не уступаху. Када старац приђе Шпартанцима, сви скочише на ноге и понудише му место. Видећи то Атињани похвалише Шпартанце красноречивим похвалама. На то им Шпартанци одговорише: „Атињани знају шта је добро, но не творе добро.“ Ко твори добро, тај личи на дрво које доноси добар плод домаћину своме. А извор добра у човеку јесте добро, богољубиво срце. |
СОЗЕРЦАЊЕ |
![]() |
Да созерцавам савршенство првога човека, Адама и то: 1. његову близину Богу, 2. његову силу, мудрост и красоту од Бога, 3. драговољно покоравање целе природе власти безгрешног Адама. |
БЕСЕДА |
![]() |
о немоћи нашој без Христа Господа Без мене не можете чинити ништа (Јов. 15, 5) Господ наш није имао обичај да говори преувеличано. Ничије речи у свету нису одмереније од Његових. Па кад Он каже, да ми без Њега не можемо чинити ништа, онда то тако треба буквално разумети и примити. Он говори овде о добру а не о злу; никакво добро ми не можемо чинити без Христа, мимо Христа и насупрот Христа. Он је власник, давалац и надахнитељ свеколиког добра. Никакво добро ие стоји ван Њега, као што никакво зло нс стоји у Њсму. Ја сам чокот, а ви лозе, рекао је Он. Шта могу лозе без чокота? Могу ли расти и плод донети? Ништа, осим постати горивом. Може човек мислити колико хоће, но не може никада замислити једно истинско добро које није у Христу, и које не истиче из Христа. Ако неко рекне, да он чини добра и човечна дела мимо Христа, знајте, да су та његова дела кварна у језгру и разједена, било од сујете, било од скривеног себичлука. Јер човек без Христа исто је што и лоза без чокота. То нам је сам Он казао. Чокот је скривен и не види се, а лоза се види. Ипак и грожђе на лози и сама лоза зависе од чокота. Чокот свеколиког добра расте из срца Бога Оца и налева се слашћу Духа Светога. Господе Боже Троједини, помилуј нас и спаси! Теби слава и хвала вавек. Амин. |